Ce mai fac ocupantii Romaniei...
În vremea ocupaţiei sovietice, Românii erau forţaţi să înveţe ani de zile istoria URSS şi un trimestru istoria României (şi aceea deformată, desigur). În vremea noastră, cei care spun că suntem sub ocupaţie străină sunt consideraţi... cu probleme (delicat spus). Şi totuşi, interesele României şi ale Românilor sunt TOTAL ignorate de conducătorii Republicii România în afara campaniilor electorale. În schimb sunt promovate cu insistenţă alte interese, străine, anti-româneşti. De la statui de criminali împotriva umanităţii de etnie maghiară ori rusă, la taxe care distrug atât pe oamenii obişnuiţi, cât şi pe cei ce încearcă să-şi pornească cinstit o afacere; de la distrugerea sistematică a industriei, flotei, comerţului etc şi până la dezintegrarea sistemului sanitar şi a învăţământului, exemplele sunt NENUMĂRATE.
Oricât de proşti, inculţi sau slabi ar fi nişte conducători, nu pot face aşa ceva fără a avea intenţii negative. Nici lipsa de competenţă, nici timiditatea, lipsa de experienţă sau alte asemenea hibe nu pot duce la rezultatele catastrofale a 16 ani de guvernare post-decembristă. Mai mult, legătura neîntreruptă între actele distructive ale unui partid şi ale următorului partid aflat la putere dovedeşte limpede REAUA INTENŢIE.
EXEMPLU:
Elevii de clasa a IV-a, adică de cca. 9-10 anişori, nu vor mai învăţa din acest ani Istoria României! Nu! Ei vor învăţa despre trei personalităţi istorice româneşti şi două străine LA ÎNTÂMPLARE, cum îi vine inspiraţia bietului învăţător. De asemenea, ei vor studia OBLIGATORIU pe Alexandru Machedon (dar pe post de grec, nu de macedonean sau trac), pe... Carol cel Mare, pe Napoleon, grecii, galii, slavii, turcii, ruşii, sârbii şi bulgarii!!! Din greşeală, în noile manuale făcute după minunata "programă" a Ministerului Educaţiei, lipsesc între vecinii României ucraineenii, iar între europeni, englezii. Nu că ne-am plânge că au plecat în altă parte (dreptul la circulaţie e garantat, parcă), dar... n-au făcut-o! Toată această "varză" stricată girată de Minister, motiv de demisie - cel puţin! - pentru orice persoană cu minimum de bun simţ, nu deranjează deloc pe "iubiţii noştrii conducători".
Mai rău, vin şi cu nişte texte pur şi simplu ruşinoase. Reprezentanţii Ministerului Educaţiei susţin însă că aceste reclamaţii sunt nejustificate şi că vin din partea ,,unui profesor care are o obsesie cu această programă, fără să aducă nici un argument concret", după cum spune Liliana Preoteasa, directorul Direcţiei de învăţământ preuniversitar.
Supărarea învăţătorilor provine din faptul că trebuie să facă eforturi pentru a preda de pe noile manuale de istorie, consideră Liliana Preoteasa.
Lăsăm la o parte mitocănia de a acuza de lene tocmai singura parte a sistemului de învăţământ care mai lucrează: profesorii şi învăţătorii. Dar folosirea de lozinci comuniste ("dovada!, dovada!") în locul unui răspuns competent, nu doar că descalifică şi pe Liliana Preoteasa, dar şi dovedeşte o rea intenţie clară. Chiar şi în cazul unor greşeli, dacă există bune-intenţii se apelează la anumite scuze, formule diplomatice etc, fie ele şi cu rolul de praf în ochi. Un limbaj agresiv şi mincinos arată însă intenţionalitatea negativă, dorinţa de a distruge, denigra şi dispreţui.
Pas cu pas, învăţătorii şi profesorii capabili pleacă din învăţământ.
Cine pierde?
Desigur, nu cei din Minister, căci ei organizează izgonirea acestora.
De ce?
Cine ştie, câştigă. Ceva mai multă cunoaştere a realităţii... dar poate şi ceva cinism.
Autor: Părintele Antonie