Patriarhia apara buna-randuiala a Bisericii lui Hristos

La conferinţa din 3 iunie 2008, marţi ora 18, am fost întrebat care este poziţia Patriarhiei faţă de cele
întâmplate la Timişoara (unde Mitropolitul Nicolae Corneanu s-a împărtăşit la cei de altă credinţă).

Am răspuns, cinstit: "Nu ştiu", căci exista doar un comunicat vag, în care se preciza că vor urma cercetări. Şi, am adăugat, "Abia aştept să aflu!". Ei bine, am aflat astăzi poziţia mai limpede exprimată a Patriarhiei noastre.

Comunicatul a fost dat de Patriarhie ca răspuns la injuriile unor "jurnalişti" anti-ortodocşi (căci acuze nu pot fi numite, depăşind hotarul bunei cuviinţe). Sigur, noi ne-am obişnuit ca Ortodoxiei să i se nege dreptul de a-şi păstra Credinţa, locaşurile de cult, credincioşi etc, atari drepturi fiind rezervate de mulţi din "societatea civilă" doar eterodocşilor. Patriarhia noastră a considerat însă - şi îi suntem recunoscători pentru aceasta - că un răspuns ar fi, măcar de această dată, folositor.

Plin de politeţe, dar foarte limpede, răspunsul arată neavizaţilor un lucru elementar: Biserica există în baza unor legi proprii, ca orice organism din această lume. Încălcarea acestor legi duce la boală, iar boala trebuie tratată. Acest lucru nu înseamnă, cum spun anti-ortodocşii, "intoleranţă", ci ţine de fireasca disciplină internă a oricărui organism. Patriarhia Română, arată textul citat, se conduce după legile întregii Biserici Ortodoxe şi după disciplina sinodală internă. Ea nu poate şi nu are voie să se lase "dusă" de voia, ideile sau sentimentele subiective ale unei persoane. Iar implicarea Bisericii Ortodoxe Române în dialogul ecumenic se poate face doar prin respectarea disciplinei panortodoxe şi a celei sinodale interne. Ca urmare, gestul Mitropolitului Nicolae Corneanu este un act de indisciplină, atât faţă de Sfântul Sinod cât şi de Ortodoxie în general, având nevoie de un răspuns ferm.

Citeşte mai departe...

"Experienta mea ca fost ecumenist"

“In ce priveste problema ecumenismului, am sa va marturisesc experienta mea ecumenista pe scurt.

Dupa ce am terminat facultatea vroiam sa vad si eu Europa, sa ma deschid, sa calatoresc, sa imi fac prieteni din toate colturile lumii, sa am acces la marile biblioteci. Si bineinteles ca prin facultatea mea nu am reusit sa prind o bursa, caci locurile la “Saint Serge” din Paris se dadeau numai la cei care faceau curat la profi si ingrijeau de pruncutii lor, asa ca am reusit numai printr-o fundatie ecumenista. Oricum, ideile lor s-au intalnit cu mentalitatea mea naiva de a dialoga, de a te deschide, de a cunoaste si ce gandeste celalalt. Credeam ca numai prin dialog si deschidere putem fi crestini adevarati. Ma preocupa unirea Bisericilor crestine intr-un singura Biserica crestina, asta pentru a da peste nas yoghinilor, budistilor, hindusilor, newagerilor care imi repetau mereu ca crestinismul e o religie depasita, si cum sa se converteasca ei la o religie faramitata in atatea biserici care se cearta intre ele?

Aceasta fundatie ecumenista mi-a oferit o bursa de un an. La rugaciunile lor, vorbeau in limbi, ceea ce m-a facut sa ma intreb daca mai sunt catolici sau penticostali. Am remarcat cat de newage-iste sunt capelele lor. Simboluri abstracte, statuete de inspiratie africana, tablouri expresioniste au inlocuit icoanele. Bisericile lor mai noi si capelele lor sunt de arhitectura newage-ista, numai bune ca sa se simta Anticrist bine in ele. Impresia mea a fost ca Biserica Catolica e pregatita spiritual si tehnic de catre decenii de aggiornamento ca sa primeasca pe Anticrist.

Au spus ca ei vor ca eu sa raman ortodox, sa nu trec la ei, ci doar sa ne adancim fiecare propria religie prin impartasirea experientei religioase proprii. Ei bine, am constatat ca asta nu se poate, pentru ca:

Citeşte mai departe...

Mircea Eliade - Mentalitatea francmasonica

Nu cunosc nici un francmason si din toate cartile pe care le-am citit n-am inteles nimic asupra francmasoneriei. Nu stiu ce vor acesti oameni, cine le-a bagat in cap ca isi trag doctrinele de la Solomon si de la Piramide, si de ce sint atit de misteriosi cu "secretele" lor pe care le publica totusi in sute de carti de propaganda. Dar un lucru am invatat din comertul meu cu literatura aceasta aiurita: am invatat sa cunosc mentalitatea francmasonica.

Va veti mira, poate, aflind ca acord o mentalitate francmasonica unor oameni care n-au nimic de-a face cu aceasta societate secreta. Intr-adevar, uimitor cit de multi intelectuali judeca lumea, spiritul si istoria cu o asemenea mentalitate francmasonica. Pe care as putea-o rezuma astfel: fel simplist de a vedea lucrurile, criterii abstracte de judecarea istoriei. Un marxist, de pilda, exemplifica de minune mentalitatea aceasta francmasonica. Pentru marxist, toate lucrurile sint clare, toata istoria este un joc de forte economice, rigide, simpliste pina la absurd, abstracte pina la confuzie. Cu un marxist nu poti discuta. Cu nici un intelectual de formatie "francmasonica" nu poti discuta. In capul lui e prea multa "lumina", sint prea multe "certitudini"; problemele se rezolva, toate, cu aceeasi ecuatie, necunoscutele sint, toate, de acelasi grad, pe acelasi plan.

Citeşte mai departe...

Parintele Staniloae - Despre nationalism

“Intelectualitatea română s-a îndepărtat de ortodoxie”

Liiceanu cred că-i tare străin de credinţă. A venit Liiceanu odată la mine, mi s-a părut că vine să intre într-o legătură spirituală şi să-mi ceară nişte studii. Da’ în convorbire am ajuns la întrebarea ce program are, ce vrea să publice, zice: „Eu vreau să public câte o lucrare despre fiecare filosof şi despre fiecare religie.” „Şi de ce asta?” „Păi, ca să-i cunoaştem…” „Păi mi se pare că îi prea cunoaştem, că nu ne cunoaştem pe noi, şi cred că ar trebui să ne cunoaştem pe noi mai mult”. Şi a plecat fără să intre în discuţie cu mine despre colaborare.

Intelectualitatea română de astăzi s-a îndepărtat de ortodoxie, asta am remarcat de multe ori; mi se pare că e cea mai îndepărtată intelectualitate de credinţa poporului. Ispita Occidentului, ştiţi… Poate că stând multă vreme în legătură cu fanarioţii, la mijlocul secolului XIX, debarasându-se de ei s-au aruncat în braţele unei Franţe care era atee.

Citeşte mai departe...

Avizul Comitetului Economic si Social european privind identificarea prin frecvente radio (RFID)

Vă punem la dispoziție, în format PDF, un raport tradus în limba română ce tratează problemele de securitate ridicate de folosirea tehnologiei RFID în aplicații ce țin de identificarea persoanei.

După cum putem vedea parcurgând acest document OFICIAL european, aceste probleme nu sunt o glumă sau o pornire paranoică bazată pe lipsa de informație, așa cum doresc să le prezinte unele voci publice de la noi.
Aviz celor dornici să-și însușească noile pașapoarte biometrice fără a aborda problema cu discernământ, bazându-se doar pe "asigurările" date de oficialii de la Direcția Pașapoarte.

identificarea_rfid.pdf